Están tod@s invitad@s a unirse a la charla «Desarrollo y tecnología de la energía eólica en el mundo: una breve descripción general», a ser dictada por el Dr. José Luis Elizondo de México el día miércoles 17 de Agosto a partir de las 9:25Hrs vía Zoom. La charla será en español y se enmarca en el curso de energía eólica dictada a estudiantes de pregrado.
Link de inscripción aquí —> https://forms.gle/ho8nBNyBoqsggbK69
Resumen de la presentación
Se presentará una breve descripción del estado del mercado de la energía eólica para 2022 con proyecciones a corto y largo plazo, así como la turbina eólica. tecnologías y cuota de mercado. Además, se mencionarán los objetivos de energía limpia de los gobiernos de
Dinamarca, Reino Unido, México y Chile, destacando la transición en curso del mundo hacia una sociedad de bajas emisiones.

Biografía

José L. Elizondo (Senior Member, IEEE) was born in Reynosa, Tamaulipas, México, in 1981. He received the B.Sc., M.Sc., and Ph.D. degrees in electronic systems engineering from Tecnológico de Monterrey (ITESM), Monterrey Campus, México, in 2004, 2007, and 2011, respectively. He was a part-time Professor and Researcher with the Department of Electrical and Computer Engineering, ITESM, Monterrey Campus, from 2007 to 2011 and 2014.

He has carried out research internships and industrial courses regarding power electronics for renewable energy technologies with Universidad Técnica Federico Santa María, in Valparaíso, Chile, with Aalborg University, Aalborg, Denmark, and with Universidad de Talca, in Curicó, Chile, in 2009, 2011, 2014 and 2016, respectively. Since 2012, he has been working full-time as maintenance engineer and technology consultant at Petróleos Mexicanos (PEMEX) Exploration and Production, Reynosa. His main research interests include model-based predictive control, power electronic converters, and renewable energy conversion systems.

Dr. Elizondo has been recognized by the IEEE with the Senior Member Grade Elevation in 2018, on the basis of significant performance in the oil and gas industry and research networking on power electronics for renewable energy technologies with the academia.

Categories:

Tags: